samochodowe
Masz prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni po jego otrzymaniu Szklanki zaworowe dla Silnik
Więcej
Następne formy płatności są dostępne w naszym sklepie online Szklanki zaworowe dla Silnik
Więcej
Po złożeniu zamówienia w naszym sklepie Szklanki zaworowe dla Silnik, możesz wybrać kuriera:
Więcej
Wpisz adres e-mail i hasło
Nie masz jeszcze konta na EUautoczesci.pl? Zarejestruj się w krócej niż 1,5 minuty
WYBIERZ SWÓJ SAMOCHÓD
Wybierz swój samochód, aby zakupić części zamienne, które pasują do niego w 100%
Funkcje i zadanie popychacza i pręta popychacza
Odkrycie i zakrycie otworów dolotowych i wylotowych w silnikach czterosuwowych zwykłych wykonuje się dzięki zaworom. Poprawny czas ruchu mechanizmu zapewnia się przez rozdzielacz hydrauliczny. Ważną częścią rozdzielacza hydraulicznego jest popychacz zaworu, który albo razem z prętem popychacza i dźwigienką zaworową, albo bezpośrednio przekazuje ruch nośny wałka rozrządu na zawory, aby ich odkryć. W silnikach samochodów osobowych bardzo rozpowszechniono stosuje się popychaczy hydraulicznych, które automatycznie wykonują regulację hydrauliczną zaworu. Luz zawora pojawia się w skutek rozszerzenia cieplnego zaworu, w rezultacie czego bez niezbędnego wyrównania się nie zakrywa zupełnie. Przy bezpośrednim działaniu zaworów i popychacz się otwierają przez umieszczony wyżej wałek rozrządu. W silnikach, których wałek rozrządu umieszcza się niżej w skrzynie korbowej, na odwrót zawory są odkrywane przez pręty popychacza i dźwigienki zaworowe. Pręt popychacza przy tym jest umieszczony w rurce ochronnej popychacza. Wśród słynnych producentów popychaczy, prętów popychaczy i rurek ochronnych są FEBI BILSTEIN, AJUSA, INA, RUVILLE, SWAG, VAICO, oraz IPSA.
Jeśli popychacz hałasuje albo jest zepsuty
Elementy rozdzielacza hydraulicznego podlegają znacznemu zużyciu w skutek stałego obciążenia mechanicznego i termicznego, chociaż, wałek rozrządu i zawory są przeznaczony do eksploatacji w ciągu całego okresu służby pojazdu. Ale przez wielkie obciążenia mechaniczne popychacze podlegają większemu zużyciu. To jest widoczne przez stukot albo inne dźwięki obce, które są słyszalne przez jakiś czas po rozruchu silnika. Za pomocą trzpienia pomiarowego można sprawdzić luz między wałkiem rozrządu i popychaczem hydraulicznym, ten luz nie powinien przekraczać odległości maksymalnej, wskazanej w instrukcjach producenta. Przez uszkodzenie rozdzielacza hydraulicznego mogą być uszkodzone zawory albo nawet silnik, na przykład, kiedy zawór zostaje w położeniu otwartym i się styka z tłokiem.
Kupić i wymienić popychacz zaworu
Zużyte popychacze i pręty popychaczy powinny być wymienione od razu. Przy obecności niezbędnych wiedzy i określonych umiejętności te elementy można wymienić samodzielnie, przy tym naprawa zależy od konstrukcji i modyfikacji silnika albo rozdzielacza zaworowego. Wszystkie niezbędne części w korzystnych cenach znajdziesz w naszym sklepie online. Mamy wielki asortyment mnóstwa innych części zamiennych oryginalnej jakości do wielu marek i modelów samochodów.