
samochodowe
Masz prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni po jego otrzymaniu Pasek klinowy wielorowkowy dla Silnik
Więcej
Następne formy płatności są dostępne w naszym sklepie online Pasek klinowy wielorowkowy dla Silnik
Więcej
Po złożeniu zamówienia w naszym sklepie Pasek klinowy wielorowkowy dla Silnik, możesz wybrać kuriera:
Więcej
Wpisz adres e-mail i hasło
Nie masz jeszcze konta na EUautoczesci.pl? Zarejestruj się w krócej niż 1,5 minuty
WYBIERZ SWÓJ SAMOCHÓD
Wybierz swój samochód, aby zakupić części zamienne, które pasują do niego w 100%
Paski wieloklinowe - Funkcje i wiodący producenci
Pasek wieloklinowy jest rozwiniętą formą paska klinowego i również jest przeznaczony do przekazywania siły mechanicznej lub momentu obrotowego z napędu na inną jednostkę. W ten sposób zasilane w samochodzie są przykładowo: pompa wodna, alternator i sprężarka klimatyzacji. W przeciwieństwie do konwencjonalnego paska klinowego, pasek wieloklinowy zamiast jednego klina lub trapezowego szczytu, posida kilka mniejszych żeberek, ułożonych wzdłuż taśmy, Pasek wieloklinowy jest bardziej elastyczny i pozwala na mniejszy promień obrotu niż normalny pasek. Oznaczenie paska wieloklinowego lub jego numer zawierają informacje o długości, liczbie żeber i profilu paska. Dostarczanie i zarządzanie zasilaniem odbywa się za pomocą rolek, na których naprężony jest pasek. Rolka paska wieloklinowego posiada profil dopasowany do paska. W układzie rozrządu silnika, zamiast pasków wieloklinowych wykorzystuje się paski rozrządu, które mają ząbki ustawione w kierunku poprzecznym do taśmy. Znani producenci pasków klinowych to na przykład CONTITECH, DAYCO, BOSCH, GATES, SKF, FEBI BILSTEIN i MAPCO.
Jak często należy wymieniać pasek wieloklinowy?
Paski wieloklinowe wykonane są z gumowego profilu, są odporne na rozciąganie, wykonane są z rdzenia tekstylnego lub stalowego drutu i z upływem czasu zużywają się od naprężeń mechanicznych i ścierania. Żywotność paska wieloklinowego, w zależności od modelu, wynosi około 160.000 kilometrów, jednak zależy to od regularnej konserwacji i interwałów serwisowych pojazdu. Podczas wilgotnej pogody zdarza się, że pasek klinowy piszczy krótko po uruchomieniu silnika lecz nie jest to nic niezwykłego. Jednak, gdy dźwięk występuje coraz częściej, nawet przy suchej pogodzie i podczas jazdy, wskazuje to na niedostateczne napięcie paska lub zaawansowane zużycie. Dla prawidłowego funkcjonowania jednostki, pasek należy odpowiednio dokręcić lub wymienić. Pasek klinowy pasujący do Twojego samochodu możesz kupić, w wyjątkowo niskich cenach, w naszym sklepie internetowym. Można to również tanio zamówić inne części zamienne do wielu modeli samochodów.
Nie czekaj aż pasek wieloklinowy pęknie
W najgorszym przypadku, pasek wieloklinowy pęknie podczas jazdy, dlatego regularne interwały konserwacyjne są obowiązkowe, aby wykryć i wymienić i zużyte paski. W przypadku starszych pojazdów, często jest to łatwe do wykonania i samodzielnego zastąpienia, natomiast w przypadku nowszych samochodów zwykle jest to raczej trudne. W tym przypadku, należy przestrzegać odpowiednich instrukcji danego modelu pojazdu, które możesz znaleźć w Internecie lub w odpowiedniej literaturze.