samochodowe
Masz prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni po jego otrzymaniu Cewka zapłonowa dla Silnik
Więcej
Następne formy płatności są dostępne w naszym sklepie online Cewka zapłonowa dla Silnik
Więcej
Po złożeniu zamówienia w naszym sklepie Cewka zapłonowa dla Silnik, możesz wybrać kuriera:
Więcej
Wpisz adres e-mail i hasło
Nie masz jeszcze konta na EUautoczesci.pl? Zarejestruj się w krócej niż 1,5 minuty
WYBIERZ SWÓJ SAMOCHÓD
Wybierz swój samochód, aby zakupić części zamienne, które pasują do niego w 100%
Cewka zapłonowa - funkcje, zadania i producenci
Zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku benzynowym wymaga wysokiego napięcia elektrycznego, za pomocą którego powstanie iskra na elektrodach świecy zapłonowej. Zadaniem cewki zapłonowej, w tym przypadku jest przekształcenia zwykłego napięcia akumulatora 12 V na wymagane wysokie napięcie. Tak więc, cewka zapłonowa jest skonstruowana podobnie do transformator, który wykorzystuje zasadę indukcji elektromagnetycznej. Zasadniczo składa się ona z laminowanego rdzenia żelaznego, który posiada dwie cewki z uzwojeniem pierwotnym i wtórnym, wykonane z drutów miedzianych. W momencie zapalenia, przez uzwojenie pierwotne przepływa prąd, powodując tym samym wysokie napięcie w uzwojeniu wtórnym. Stamtąd wysokie napięcie przechodzi przez przewód zapłonowy do świecy zapłonowej. Cewka może generować napięcie od 15.000 do 30.000 wolt, w zależności od modelu. Posiada ona cylindryczną obudowę i znajduje się w komorze silnika pojazdu. Istnieją różne rodzaje cewek do różnych, obecnie standardowych układów zapłonowych. Do wiodących marek cewek zapłonowych należą BOSCH, BERU NGK, JANMOR, HELLA, HITACHI i VALEO.
Cewka zapłonowa żywotność i przyczyny uszkodzeń
Żywotność cewki zapłonowej jest ograniczona przez stałe oddziaływanie mechaniczne i termiczne. Granica przebiegu wynosi pomiędzy 60000 a 80000 kilometrami. Dokładna żywotność może jednak znacznie się różnić. Starsze cewki zapłonowe są często uszkadzane przez przegrzanie na skutek wewnętrznego zwarcia. Możliwe uszkodzenia mechaniczne są powszechne i mogą być spowodowane na przykład przez silne drgania silnika, uszkodzenia spowodowane prze gryzonie lub wyciek oleju silnikowego. To prowadzi do uszkodzeń przewodów lub pęknięć cewki.
Gdy cewka zapłonowa jest uszkodzona - Sprawdzanie i wymiana cewki zapłonowej
Osoby z doświadczeniem technicznym mogą sprawdzić i w razie potrzeby wymienić samodzielnie cewkę zapłonową. Uszkodzona cewka zapłonowa często przejawia się poprzez niestabilny lub bełkoczący silnik, zwłaszcza przy niższych prędkościach i podczas fazy rozgrzewania. Nieudane odpalanie jest również częstym objawem. Sprawdzanie elektryczne wykonywane jest przez pomiar oporu. W zależności od budowy cewki zapłonowej opór uzwojenia pierwotnego powinien wynosić między 0,3 a 2 ohma, a uzwojenia wtórnego od 8 do 19 kiloomów. Dokładne instrukcje dotyczące kontroli i wymiany cewki zapłonowej można znaleźć na stronie internetowej oraz w literaturze technicznej. Możesz kupić nową cewkę zapłonową, a także różne inne części do wielu marek samochodów, w atrakcyjnych cenach, w naszym sklepie internetowym.